Strona główna > meta > Pytanie dotyczące zapowiedzi

Pytanie dotyczące zapowiedzi

Jak w temacie – ciekawa jestem bardzo, w jaki sposób śledzicie książkowe zapowiedzi? Czy zdajecie się na przychodzące do Was ze stron wydawnictw newslettery, czy może sprawdzacie bezpośrednio strony interesujących Was wydawnictw? A może znacie jakieś strony, gdzie byłoby to wszystko zgromadzone? Które wydawnictwa uważacie za te najbardziej warte obserwacji?

Kategorie:meta Tagi:
  1. 06/02/2011 o 11:35 am

    Najczęściej chyba patrzę po prostu na strony wydawnictw, u nich wszystko jest wygodnie i przejrzyście, choć czasem zdarza mi się też zaglądać na zapowiedzi na stronie empiku. Wszystko jest też gromadzone na stronie lubimyczytac.pl, z tym że ja się tam często połapać nie mogę co jest jeszcze zapowiedzią, a co już nowością, bo czasem jedna książka dodana jest tu i tu.

  2. 06/02/2011 o 11:44 am

    Ja sprawdzam tak jak Izusr, zapisuję, ale czasami zapominam i książka w księgarni skłania mnie dopiero do jej przejrzenia. Informacja czasami mnie zaciekawia,lecz potem kontakt z książką w księgarni skłania do zastanowienia nad wyborem. Wiadomo, że wszystkiego nie można mieć i przeczytać.

  3. 06/02/2011 o 12:11 pm

    Ja też raczej w księgarniach buszuję, lubię książkę dotknąć/przejrzeć, czasem mnie coś zainteresuje na forum czy blogu, aczkolwiek do cudzych opinii podchodzę z duzym dystansem, bo już wielokrotnie książki chwalone i polecane okazywały się dla mnie niestrawne (Larsson, Kalicińska, seria o cukiernikach Gutowskiej-Adamczyk, brr). Generalnie nie gonię za nowościami ani nie mam ambicji ich znać;) Wyjątkiem literatura skandynawska (kryminalna)< tutaj trzymam rękę na pulsie i śledze strony wydawnictw, ale i tak czekam, aż książkę kupią do biblioteki:D Zazwyczaj.

  4. 06/02/2011 o 1:18 pm

    Niezbyt uśmiecha mi się krążenie po stronach wydawnictw. To zajmuje sporo czasu, a
    niektóre pozycje w zapowiedziach prezentowane są z dużym wyprzedzeniem, więc łatwo potem o nich zapomnieć.
    Zaglądam do działów nowości i zapowiedzi w kilku księgarniach internetowych, ale mam świadomość, że nie wszystkie pozycje tam trafiają, bo przypuszczam, że za to się słono płaci.
    Czytam wersję papierową „Nowych Książek”. Oprócz recenzji są tam zestawy nowych pozycji opublikowanych przez wydawnictwa.
    Zaglądam na Wirtualnego Wydawcę. Mają ciekawy dział nowości: http://wirtualnywydawca.pl/a/ksiazki_lista.html
    Często pojawiają się w nim pozycje, o których nigdy wcześniej nie słyszałam.

  5. 06/02/2011 o 1:20 pm

    Nie śledzę w ogóle. Jak coś jest wybitne, to się wybije i wtedy wypłynie.

  6. 06/02/2011 o 1:46 pm

    W sumie to skarbnicą nowości są dla mnie blogi właśnie, jestem zawsze do tyłu z nowościami więc kiedy na blogach pojawiają się już recenzje, ja dopiero kupuję :) Jestem jeszcze zapisana w Świecie Książki i jak przychodzi katalog to siłą rzeczy przeglądam, choć ich opiniom akurat nie do końca wierzę :P

    /zapraszam na nowy adres bloga/

  7. mag
    06/02/2011 o 1:48 pm

    newsletter to podstawa, ale ostatnio kilka wydawnictw coś się z tymi newsletterami obija, więc wchodzę na strony wydawnictw. Często też znajomi z branży literackiej coś podsuną, no i facebook-kopalnia informacji :)

  8. Ysabell
    06/02/2011 o 4:55 pm

    Z newsletterów nie korzystam, ale raz na miesiąc-dwa zaglądam na strony wydawnictw, których książki mnie interesują, a dodatkowo do Merlina i czasem na LubimyCzytać.

    Ja najczęściej kupuję książki Prószyńskiego, Znaku, Muzy, Zysku, Wydawnictwa Literackiego, wydawnictw grupy Publicat i Świata Książki. Ponieważ dwa ostatnie nie mają na swoich stronach działu zapowiedzi, to w poszukiwaniu ich pozycji przeszukuję Merlina, pozostałe śledzę na stronach wydawnictw.

  9. 07/02/2011 o 10:47 am

    Mnie aż tak bardzo nowości nie interesują, jest tyle książek wydanych już dawno, których jeszcze nie przeczytałam! Ale źródłem o nich jest dla mnie najczęściej prasa (albo, niestety, nachalny marketing…)

  10. 09/02/2011 o 11:24 pm

    Bardzo dziękuję Wam wszystkim za komentarze! Ja sama zazwyczaj zapominam o regularnym wchodzeniu na strony wydawnictw, stąd ciekawa byłam, czy macie jakieś sprawdzone sposoby poznawania nowości.

    Izusr, nie wiedziałam, że zapowiedzi znajdują się też na Lubimyczytać.pl, ale już odnalazłam to miejsce. Rzeczywiście, na stronach wydawnictw zazwyczaj wszystko jest czytelnie pokazane, gorzej jednak, gdy książkę ma wydać mniej znane wydawnictwo, wtedy łatwiej ją przegapić.

    Nutta, pewnie, że wszystkiego mieć i czytać nie można, dlatego staram się właśnie uważnie sprawdzać, co mnie interesuje i nie kupować w ciemno (choć czasem mi się zdarza…). Mnie bardzo często interesują polskie wydania książek, które mam na swojej angielskiej liście, czasem kiedy dowiaduję się, że książka ma być wydana po polsku, rezygnuję z czytania jej po angielsku.

    Lady Aga, ja lubię wiedzieć, co będzie wydane, choć rzadko jestem z nowościami na bieżąco jeśli o czytanie chodzi. Jeśli dostanę coś do recenzji, to czytam stosunkowo szybko po premierze, ale inne, nawet jeśli sobie kupię, to swoje muszą na półce odleżeć ;)

    Papierowa Latarnia, dziękuję za nowy adres bloga! Na pewno będę zaglądać. Mnie ostatnio Świat Ksiązki zawiódł i mocno zdenerwował (choć to za sprawą wyjątkowo niekompetentnej pani w księgarni), a w ich katalogach już od jakiegoś czasu nic ciekawego nie znalazłam, niestety.

    Lirael, dzięki, właśnie taka strona mnie interesowała! Będę tam zaglądać. Papierowych Nowych Książek jakoś nie mogę znaleźć w Empiku, może szukałam w złym okresie, kiedy akurat były wykupione jedne egzemplarze, a nie wydano jeszcze nowych.

    Agnes, pewnie coś w tym jest, choć ja często wyczekuję polskich wydań zagranicznych książek, o których wiem, że mi się spodobają, ale wciąż są niedostępne na naszym rynku. Wtedy takie zapowiedzi bardzo się przydają.

    Mag, jestem pozapisywana do kilku newsletterów, ale większość wydawnictw powiadamia w nich głównie o nowościach, a mnie interesują głównie zapowiedzi.

    Ysabell, na Merlina często zaglądam szukając informacji o książkach, ale ich dział zapowiedzi nigdy nie wydawał mi się szczególnie atrakcyjny. Chyba powinnam mu się lepiej przyjrzeć. Dzięki za wypowiedź!

    Czara, oj, ja też mam długaśną listę książek wydanych wiele lat temu, które bardzo chcę przeczytać! Zapowiedzi przydają mi się jako informacja również o wznowieniach tych starych tytułów, niedostępnych w bibliotekach i osiągających zawrotne ceny w miejscach typu allegro.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

