Strona główna > książki, wydarzenia > Booker Prize także ma swojego właściciela

Booker Prize także ma swojego właściciela

Tegoroczną nagrodę Booker otrzymał Howard Jacobson za swoją książkę „The Finkler Question”. Mam nadzieję, że niedługo będę miała okazję ją przeczytać, bo zapowiada się ciekawie:

Julian Treslove, a professionally unspectacular former BBC radio producer, and Sam Finkler, a popular Jewish philosopher, writer and television personality, are old school friends. Despite a prickly relationship and very different lives, they’ve never quite lost touch with each other – or with their former teacher, Libor Sevick, a Czech always more concerned with the wider world than with exam results. Now, both Libor and Sam are recently widowed, and with Treslove, his chequered and unsuccessful record with women rendering him an honorary third widower, they dine at Libor’s grand, central London apartment. It’s a sweetly painful evening of reminiscence in which all three remove themselves to a time before they had loved and lost; a time before they had fathered children, before the devastation of separations, before they had prized anything greatly enough to fear the loss of it. Better, perhaps, to go through life without knowing happiness at all because that way you have less to mourn? Treslove finds he has tears enough for the unbearable sadness of both his friends’ losses. „The Finkler Question” is a scorching story of friendship and loss, exclusion and belonging, and of the wisdom and humanity of maturity. Funny, furious, unflinching, this extraordinary novel shows one of our finest writers at his brilliant best.

Macie ochotę przeczytać tę pozycję? Słyszeliście o tym autorze? A może jesteście zawiedzeni, że nie wygrał ktoś inny?

  1. 13/10/2010 o 12:39 pm

    Nie słyszałam o tym autorze, nie jestem niczym zawiedziona, ale sądząc po samych opisach miałabym dużą ochotę przeczytać :) No to czekam na Twoją recenzję teraz!

    • 13/10/2010 o 12:44 pm

      Ja właściwie też nia miałam żadnych typów, ta książka brzmi interesująco – jak ją zdobędę, na pewno opiszę swoje wrażenia! Tylko pojęcia nie mam, kiedy to nastąpi… ;)

  2. 13/10/2010 o 12:55 pm

    właśnie ja jestem zawiedziona:( (nNawet nie czytałam nic Jacobsona – znaczy wydanej w Polsce „Wieczorów kaluki” – swoją drogą nie do dostania) nieeee najbardziej nie chciałam czytać właśnie tego autora i Careya:/ Myślałam raczej o McCarthym i Donoghue. Trudno, muszę się teraz zastanowić, jakich zakupów dokonać. Idąc drogą eliminacjii – bookera kiedyś przetłumaczą i wydadzą wPolsce, a na Donoghue nie mam co liczyc, podobnie na McCarthy’ego, ale co zrobić z interesujacym Galgutem? Oh jej, jak ja nie lubię wyborów. Chyba moim kryterium będzie cena:)

    Też czekam na Twoją recenzję Mandżurio:)

    • 13/10/2010 o 2:08 pm

      Myślę, że jest nadzieja, że pozostałych nominowanych któreś z naszych rodzimych wydawnictw postanowi przybliżyć polskim czytelnikom – oby! Ja nie czytałam żadnej z nominowanych książek, z tego co pamiętam, mimo znajomości nazwisk, nie czytałam jeszcze żadnych dzieł tegorocznych nominowanych. Z wielką chęcią zajmę się zmienianiem tego, choć to pewnie potrwa…

  3. 13/10/2010 o 1:02 pm

    Jakobsona można kupić bezpośrednio u wydawcy jako jedynego mającego prawo do sprzedaży jego książek, czyli w Cykladach.

    Sięgnę po niego z ciekawością:)

    • 13/10/2010 o 2:08 pm

      Dziękuję za wiadomość! Ja też jestem zainteresowana jeo twórczością :)

  4. 13/10/2010 o 1:15 pm

    oooo już tak się udaję:) dziękuję Prowincjonalna nauczycielko:)

  5. nutta
    13/10/2010 o 6:38 pm

    Może i ją wkrótce (rok) wydadzą.

    • 15/10/2010 o 10:55 am

      „Wolf Hall” wychodz jakoś wkrótce, czyli mniej więcej rok po otrzymaniu Bookera – jest więc nadzieja i dla tej książki, że zobaczymy ją w ciągu roku u siebie :)

  6. 15/10/2010 o 2:55 pm

    Nie znam autora, ale ksiazek zamowilam w bibliotece (moja biblioteka oczywiscie wszystkie nominowane ksiazki prezentuje na specjalnym stojaku na tygodnie wczesniej, a „The Finkler Question” maja az 9 kopii – ale to do podzialu miedzy 10 bibliotek gminnych). Na razie jestem na „waiting list”, bo zainteresowanie pozycja jest duze po wygranej, zamierzam zrecenzowac ja dla Archipelagu.

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

