Strona główna > muzyka, zabawa > Nagroda i zimowe odkrycia muzyczne

Nagroda i zimowe odkrycia muzyczne

Właśnie wróciłam z przymusowego urlopu od komputera – na kilka dni musiałam oddać go do naprawy, a tu czekały na mnie sympatyczne niespodzianki. Bardzo dziękuję Abieli i Necie za przyznanie mi nagrody Kreativ Blogger! Czuję się doceniona i jest mi szalenie miło, nie wspominając już o zmotywowaniu do dalszego pisania (zaległe recenzje wciąż się zbierają…). Natomiast uznałam, że nie będę dalej rozdawać nagrody, a to dlatego, że z moich obserwacji wynika, iż nagroda krąży wśród blogów już od dość dawna i chyba wszyscy znajomi blogowi zdążyli już ją otrzymać :) Dodam tylko, że wszystkie zlinkowane u siebie blogi czytam regularnie (może nawet aż za bardzo regularnie, o czym powiedziałby Wam drugi rozdział mojej pracy magisterskiej, gdyby posiadał taką właściwość…) i bardzo sobie cenię.


Tymczasem postanowiłam przedstawić dwa z moich muzycznych odkryć tej zimy. Ostatnio miałam raczej melancholijny nastrój i wolałam słuchać muzyki delikatniejszej, bardziej nastrojowej. Takiej, która z jednej strony pozwala się wyciszyć, a z drugiej działa inspirująco. Ku swej radości (bo uwielbiam wręcz odkrywać coraz to nowe zespoły, których muzyka mnie porusza), tej zimy całkiem sporo znalazłam takich wykonawców. Dobrze się przy nich czyta, rozmawia albo po prostu słucha ich twórczości. Z pisaniem przy tej muzyce nie jest źle, ale mnie to pisanie w ogóle średnio idzie, przy czymkolwiek by nie było…

The Pineapple Thief powstali w Anglii w 1999. Ich muzykę określa się jako progressive lub też indie rock (co podaję za Wikipedią, ponieważ jak już wspominałam, ja i wszelkie skomplikowane nazwy muzyczne niespecjalnie idziemy w parze…). Wydali już osiem płyt, ja miałam okazję poznać dwie: „Variations on a Dream” oraz „10 Stories Down” i obie bardzo przypadły mi do gustu, zwłaszcza ta pierwsza (z 2003). Ich muzyka spełnia wszystkie wymienione przeze mnie kryteria, delikatny wokal pogłębia nastrojowość, a kompozycje mają w sobie coś niemal wzruszającego. Jeśli ktoś lubi Gazpacho (ach, już niedługo w Polsce!), to spodoba mu się także The Pineapple Thief. Do posłuchania moja ulubiona piosenka (bardzo lubię też „Remember Us”, ale nie znalazłam jej na YouTube), choć naprawdę wiele jest znakomitych.

The American Dollar pochodzi, jak nietrudno zgadnąć, z Ameryki i jest stosunkowo młody, bo powstał dopiero w 2005. Od tego czasu jednak nie próżnowali i wydali już 6 albumów. Ja miałam okazję poznać jeden z nich, „The Technicolour Sleep” i muszę przyznać, że jest naprawdę świetny. Wszystkie utwory to instrumentalne, łagodne kawałki, bardzo czarujące. Dodatkowo zespół występuje w kilku miastach w Polsce w kwietniu (ale oczywiście nie w moim, bo i po co…), więc można się będzie z nimi bliżej zapoznać, gdyby ktoś miał ochotę. A poniżej mój ulubiony kawałek, działa na mnie bardzo inspirująco, wyobraźnia natychmiast zaczyna pracować i tworzyć, tworzyć, tworzyć.

  1. 2lewastrona
    10/02/2010 o 10:16 pm

    Oj tak złodzieje ananasów są świetni. Ostatnio grali w Inowrcoławiu na Ino_Rock. Swietny koncert.

  2. 11/02/2010 o 11:42 am

    Nie znałam tych zespołów, a to są wybitnie moje klimaty:) Dziękuję:)

  3. 13/02/2010 o 2:28 pm

    Ja również jestem pod wrażeniem. Dzięki za odkrycia muzyczne. Podobają mi się oba zespoły. Piękna muzyka. ;)

  4. 13/02/2010 o 5:04 pm

    jak jzu wczesniej pisalam, twoje muzyczne notki sa naprawde inspirujace i juz jestem w trakcie przesluchiwania kolejnego albumu The Pineapple Thief :):)

  5. mandżuria
    24/02/2010 o 10:37 pm

    Mary, ja to zawsze się zainteresuję czymś, co dopiero co grało w Polsce i na kolejny raz będzie trzeba długo czekać…

    Skarletka, cieszę się :) Naprawdę warto ich posłuchać, chwilami przenoszą w inny wymiar.

    Matylda_ab, super, że Ci się podoba. Dla mnie to były duże odkrycia, fascynacja trwa do tej pory i coś nie chce puścić…

    Papierowa, mam nadzieję, że jeszcze nie raz uda mi się podzielić czymś zasługującym na uwagę :)

  6. 27/02/2010 o 2:40 pm

    Witam,

    Bardzo pięknie piszesz, należał Ci się ten Kreativ Blogger!

  7. mandżuria
    28/02/2010 o 10:00 pm

    Ninedin, dziękuję :)

  8. 10/03/2010 o 7:41 pm

    Gratuluje wyroznienia! W pelni zasluzone. Bardzo ciekawie i przejrzyscie piszesz o ksiazkach. Bardzo lubie czytac Twoje recenzje. Pozdrawiam serdecznie :)

  9. mandżuria
    11/03/2010 o 12:53 pm

    Magamara, rumienię się i jest mi szalenie miło. Dziękuję! :)

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

