Strona główna > stosik > Stosik poświąteczny

Stosik poświąteczny

Ostatnio jakoś nie chwaliłam się nowymi książkami, ale po prostu nie mogę nie wrzucić zdjęcia tego, co znalazłam pod choinką (lub wyjęłam ze skrzynki) :) Poza opisywanym już przeze mnie „Ilustrowanym Leksykonem herbaty„, oto mój bożonarodzeniowy stosik:

  • Philip K. Dick, „Ubik” – podobno najlepsze opowiadanie tego chyba najbardziej uznanego pisarza science-fiction, bardzo chciałam je przeczytać.

  • Kamila Shamsie, „Burnt Shadows” – prezent od wspaniałej Chihiro, za co jeszcze raz dziękuję! Posobało mi się „Sól i szafran” tej pisarki, a do tego Japonia w tle, brzmi cudownie.

  • Jean-Marie Gustave Le Clézio, „Afrykanin” – ciekawa jestem bardzo. Właściwie nie jestem w stanie przypomnieć sobie książek o Afryce bądź afrykańskich pisarzy, które czytałam… To zdecydowanie zaniedbana przeze mnie część globu. Dodatkowo nie czytałam jeszcze nic tego autora, więc już się cieszę na lekturę.

  • Colin Thubron, „Cień jedwabnego szlaku” – podróżniczo, o „moich” rejonach, piękna okładka – mmm :)

  • Julio Cortazar, „Gra w klasy” – jeszcze nie czytałam, a bardzo przeczytać pragnę, dziękuję mojej gdańskiej przyjaciółce!
  • Rabih Alameddine, „Hakawati, mistrz opowieści” – nie spotkałam się jeszcze ani razu z negatywną recenzją, więc już nie mogę się doczekać (podziękowania dla siostrzyczki).

  • Jeszcze raz dziękuję za wspaniałe prezenty, także tym Mikołajom, których tożsamości nie znam ;) Albo raczej nie wiem, że to akurat oni położyli dla mnie te książki pod choinką. Za oknem wspaniała zamieć śnieżna, a ja postanowiłam zdezerterować z dzisiejszych zajęć i wyspać się porządnie. Cel osiągnięty, a ja poza wieczorną pracą siedzę sobie w domu i piję herbatę. Dobrze mi :) Mam nadzieję, że Wam też przyjemnie płynie czas!

    Kategorie:stosik
    1. nutta
      06/01/2010 o 2:48 pm

      Miłej lektury. „Afrykanin” mi się podobał. „Hakawati” nie znam, ale zbiera pochlebne recenzje i wymaga czasu. Pozdrawiam:)

    2. 06/01/2010 o 3:19 pm

      U mnie „Hakawati” także czeka (aż skończę czytać biografię Iris Murdoch, a to może trochę potrwać)

    3. Ania
      06/01/2010 o 3:33 pm

      Super stosik. Zazdroszczę szczególnie ‚Burnt Shadows’, jak i ‚Hakawati’, czekam na ich recenzję. :P

    4. 06/01/2010 o 4:10 pm

      Smakowity stosik.”Grę w klasy” też chciałabym przeczytać, na razie czeka na swoją kolej ;) Powoli zaczynam żałować, że nie zamówiłam „Hakawatiego” jak była promocja w empiku ;) A herbatę malinową z dziką różą właśnie skończyłam :)

    5. 07/01/2010 o 12:22 am

      Świetny stosik. Z tych lektur chciałabym choćby dzisiaj sięgnąć po „Grę w klasy” oraz „Afrykanina”, bo jeszcze nie miałam okazji. „Hakawatiego” zaś mam już na półce. :)

      Miłego czytania Ci życzę.

    6. 07/01/2010 o 3:56 pm

      Uwielbiam książkowe stosiki na blogach. A Twój bardzo apetyczny. Niczym bym nie pogardziła (noo, no może Philipem Dickiem)! Pozdrawiam serdecznie.

    7. 07/01/2010 o 9:24 pm

      „Gre w klasy” czytalam dwa razy – za pierwszym razem w wieku 16 lat (malo co pojelam), za drugim w wieku 25 lat (pojelam wiecej, ale tez nie wszystko). Wiele mi sie w tej powiesci podobalo, wiele jest pieknych zdan, pieknych mysli, ale calosc jakos mi umknela. Chyba nie da sie tej powiesci rozpatrywac jako calosci… Moze za kilka lat przeczytam znowu?
      Juz nie dziekuje mi za Shamsie, bo sie rumienie i rumienie :) Taki drobiazg, a tyle Twojej radosci :)
      Fajnie, ze wreszcie wydano w Polsce tego Thubrona – ktorego oczywiscie jeszcze nie zdazylam przeczytac, mimo ze stoi na polce od dwoch lat, grrr!

    8. 10/01/2010 o 8:48 pm

      Fajnie, ze przypomnialas „Gre w klasy”. Czytalam kilka lat temu. Nie pamietam, jaka droge obralam – skakania po rozdzialach wedlug przykazan autora, czy wlasnymi sciezkami :))

      Mandziuro, a czytalas „Pamietnik znaleziony w Saragossie”?

    9. mandżuria
      10/01/2010 o 9:33 pm

      Nutta, dziękuję. Niestety, zamiast wziąć się za ich lekturę, czytam książki z biblioteki… Ale skoro te są już moje, to nie uciekną :)

      Sylwia, z chęcią przeczytam Twoją recenzję, jak przeczytasz „Hakawati”.

      Ania, jak tylko przeczytam, postaram się o nich coś napisać. Mam mocne postanowienie pisania o wszystkim, co w tym roku przeczytam/obejrzę i póki co mi się udaje ;)

      Lilithin, może jeszcze będzie w jakiejś promocji. Wnioskując z recenzji na blogach, warto go przeczytać.

      Claudette, miłego czytania życzę także Tobie! :)

      Latająca Pyza, no tak – Dick jest tu trochę z innej bajki. Ja bardzo lubię fantastykę, a od czasu do czasu nie pogardzę też dobrym sci-fi, choć ostatnio bardzo mało czytałam książek tego typu. W tym roku mam nadzieję to zmienić. Też lubię zdjęcia stosików :)

      Chihiro, bardzo ciekawa jestem własnych odczuć na temat „Gry w klasy”, bo to (z tego, co słyszę) chyba jedna z tych książek, które prawie każdy przeżywa w trochę inny sposób. Lubię książki, do których mogę wracać i wracać i za każdym razem odkrywam w nich coś nowego, więc szczęśliwa jestem, że taka lektura wciąz przede mną!

      Magamara, ja pierwszy raz przeczytam wg wskazań autora, ale mam nadzieję do niej wracać, a wtedy – będę eksperymentować :) „Pamiętnika znalezionego w Saragossie” nie czytałam, polecasz?

    10. 10/01/2010 o 11:16 pm

      Bardzo polecam! :) To powiesc sztakultowa polskiego ekscentrycznego arysokraty osadzona w Hiszpanii, zdobytej przez muzulmanow. Nie ma sobie rownej :)

    11. mandżuria
      11/01/2010 o 10:15 pm

      Słyszałam tytuł, ale o treści nic nie wiedziałam, a teraz mnie zaintrygowałaś :) Poszukam więc i przeczytam na pewno!

    1. No trackbacks yet.

    Skomentuj

