Strona główna > muzyka > God is an Astronaut – All is Violent All is Bright

God is an Astronaut – All is Violent All is Bright

Czasem tak łatwo jest się pogubić gdzieś w codzienności, przy natłoku spraw niecierpiących zwłoki zapomnieć o zwyczajnym cieszeniu się drobiazgami. Często tak mam jesienią, na przemian z napadami ciepłej i pogodnej melancholii, które akurat bardzo lubię. Kiedy tak wszystko biegnie jakoś zbyt szybko i na nic nie mam czasu, a właściwie mam, ale wydaje mi się, że nie powinnam go poświęcać na pewne sprawy – z pomocą przychodzi muzyka. Taka jak na przykład album „All is Violent All is Bright”, będący drugą z kolei wydaną płytą tria z Irlandii o wdzięcznej nazwie God is an Astronaut. Podobno grają post-rocka lub też rocka artystycznego – ponieważ pozostaję wciąż w niezgodzie z wszelkim wydumanym nazewnictwem mogę powiedzieć jedynie, że grają przepiękną i melodyjną muzykę bez wokalu. Uspokajającą, relaksującą, inspirującą i przenoszącą w inny wymiar. Jeśli ktoś lubi kompozycje zbliżone do Sigur Rós, powinien dać szansę God is an Astronaut, przynajmniej tej jednej płycie, a nie rozczaruje się. Poniżej zamieszczam jeden z utworów, mój ulubiony, choć przyznaję, że jeszcze większe wrażenie płyta robi przesłuchana w całości. Taki muzyczny bilet w kosmos dźwięków…

Moja ocena: 5,5/6

  1. toolie
    11/12/2009 o 10:46 pm

    Cieszę się jako dawca! To po uno. Po due zaś moim ulubionym kawalkiem jest tytułowe All is Violent all is Bright, choć generalnie jako całość brzmią magicznie, w sam raz na listopadowo-grudniowe popołudnia :)

  2. 13/12/2009 o 6:02 pm

    Szkoda, ze nie moge posluchac – ale w Wielkiej Brytanii niektorych klipow nie mozna obejrzec, bo naruszaja prawa autorskie… Znajde sobie te muzyke inaczej, moze jest w mojej bibliotece (zaraz sprawdze), bo zainteresowalas mnie…

  3. 13/12/2009 o 7:22 pm

    Uwielbiam twoje muzyczne notki, po wcześniejszej o Muse zaczęłam ich nałogowo sluchac, teraz to – super! Czekam na kolejne inspiracje :)

  4. mandżuria
    15/12/2009 o 12:05 am

    Toolie, dziękuję raz jeszcze. W sumie każda pojedyncza piosenka ma coś w sobie, a jako całość zyskują dodatkowy wymiar…

    Chihiro, nie wiedzialam, że YouTube ma ograniczenia w Wielkiej Brytanii… Kilka ich piosenek można przesłuchać na ich oficjalnym Myspace tutaj http://www.myspace.com/godisanastronaut choć nie wszystkie pochodzą z tej znanej mi płyty, więc nie wiem, jakiej są jakości (jeszcze nie przesłuchiwałam), ale powinny dać ogólny zarys brzmienia :) Mam nadzieję, że Ci się spodoba!

    Latarnia, no to cieszę się strasznie, naprawdę! I mam nadzieję, że się jeszcze jakoś muzycznie przysłużę… Choć ja słucham bardzo różnorodnej muzyki i nie wszystko może trafiać w Twoje gusta… ale może może, oby :)

  5. 19/12/2009 o 7:11 pm

    Tak, sa ograniczenia. Niejednokrotnie natrafialam na tekst „You cannot see this video in your country due to copyright”. Ale z ta piosenka pomylilam sie, dostalam inny komunikat i myslalam, ze o to chodzi, a moj komputer zwyczajnie na kilka dni przestal pozwalac mi ogladac klipy na blogach (cudzych i na wlasnym). Musialam uaktualnic wersje Adobe Flash i jest w porzadku :)
    Teraz sobie za to posluchalam, bardzo mi sie podoba, taki chill out „with a twist” :)

  6. 2lewastrona
    20/12/2009 o 7:51 pm

    fajna muza..

  1. No trackbacks yet.

Skomentuj

