Strona główna > książki, meta, stosik > Stosiki letnie

Stosiki letnie

Miałam nic nie kupować nowego, ani nie pożyczać – jaaasneee… Napatoczyło się kilka promocji, zły humor, który trzeba było sobie czymś przecież poprawić oraz odkrycie biblioteki uniwersyteckiej (nie ma to jak odkryć ją po czterech latach studiowania… ale zazwyczaj wystarczała mi biblioteka wydziałowa i tą główną się nie interesowałam – teraz już wiem, że to był błąd!). Oto rezultaty:

stosiki

Z lewej stosik zakupiony, z prawej – pożyczony.

W dużej mierze są tu książki, o których czytałam u Was na blogach i kilka przypadkowych tytułów. Od góry z lewej leżą:

  • Ursula LeGuin „Lewa Ręka Ciemności”
  • Ursula LeGuin „Malafrena” – obie kupione z powodu uczucia jakim darzę inne książki pani LeGuin, a że te tytuły zyskały spore uznanie bardzo chciałabym je przeczytać. Zresztą, ciekawi mnie, czy książki spoza Ziemiomorza również tak mocno przemówią do mojej wyobraźni.
  • Kamila Shamsie „Sól i Szafran” – bardzo jestem ciekawa tej książki jak i w ogóle pisarstwa Shamsie. Tematycznie najbardziej odpowiadałaby mi najnowsza, „Burnt Shadows”, ale z braku do niej dostępu zadowolę się tą.
  • Shan Sa „Brama Niebiańskiego Spokoju”
  • Haruki Murakami „Na południe od granicy, na zachód od słońca”
  • Susan Fletcher „Ostrygojady”
  • Graham Greene „Spokojny Amerykanin” – czytałam kiedyś jedną książkę Greene’a i spodobała mi się, więc z chęcią przeczytam coś nowego, a tu dodatkowo temat wydaje mi się całkiem zachęcająco.
  • Haruki Murakami „Ślepa wierzba i śpiąca kobieta”
  • Haruki Murakami „Kafka nad morzem” – poważnie zabrałam się do zaznajamiania się z panem Murakamim :)
  • Lew Tołstoj „Anna Karenina” – bardzo chciałam mieć swój własny egzemplarz.
  • Nell Freudenberger „Chiński dysydent” – dostany od Zosika.
  • A to książki pożyczone:

  • Susanna Kaysen „Przerwana Lekcja Muzyki” – jako nastolatka byłam pod wielkim wrażeniem filmu na podstawie tej książki. Nie wiem, czy w każdym wieku historie o młodych ludziach z zaburzeniami działają równie silnie, ale z ciekawością to sprawdzę.
  • Wiktor Pielewin „Święta księga wilkołaka”
  • Mariusz Wilk „Wołoka”
  • Eduardo Mendoza „Przygoda fryzjera damskiego”
  • Juli Zeh „Cisza jest dźwiękiem”
  • Preethi Nair „Sto odcieni bieli”
  • Petra Hulova „Czas czerwonych gór”
  • Isaac Bashevis Singer „Sztukmistrz z Lublina”
  • James Buchan „Miłość pod niebem Iranu” – polski tytuł jest dość przerażający, ale sama książka wydaje się być całkiem ciekawa… W każdym razie postanowiłam dać jej szansę.
  • Ponieważ jest tego dość sporo, postanowiłam być bardziej wymagająca i cenić swój czas, który poświęcam na czytanie (oglądanie filmów zresztą też). Zwłaszcza po lekturze nieszczęsnego „Czegoś pożyczonego”, postanowiłam sobie, że jeśli książka nie zaciekawi mnie po przeczytaniu 100 stron – nie męczę się dalej i odkładam ją na półkę (filmom daję pół godziny). Tym sposobem będę mieć więcej czasu na naprawdę satysfakcjonujące lektury :)

    Kategorie:książki, meta, stosik
    1. 27/07/2009 o 9:15 pm

      Wow, imponujaco wygladaja! Ja poki co ograniczylam skutecznie kupowanie – nie wchodze do ksiegarni i innych miejsc, gdzie moge natrafic na pokusy ksiazkowe. Tyle mam ksiazek na polkach, ze powinnam wreszcie konsekwentnie czytac te, ktore juz posiadam. Wybralas te same ksiazki Murakamiego, ktore juz znam :) Przyjemnej lektury wszystkich!

    2. 27/07/2009 o 9:37 pm

      „Nie wiem, czy w każdym wieku historie o młodych ludziach z zaburzeniami działają równie silnie, ale z ciekawością to sprawdzę.” – bardzo dobrze powiedziane. „Przerwaną…” też widziałam i też byłam pod wrażeniem. Książkę Mendozy niedawno skończyłam i uśmiałam się niemal do łez podczas lektury i mam nadzieję, że i Tobie sprawi tyle przyjemności. A poza tym to widzę masę książek, które sama chciałabym przeczytać.
      Dobre postanowienie z tym, aby nie marnować czasu :)

    3. 27/07/2009 o 11:42 pm

      Stosik naprawdę imponujący, na kilka tytułów także mam ochotę. Czekam na recenzję :)

    4. 28/07/2009 o 1:02 pm

      Sympatyczne stosiki :))
      Co do „Przerwanej…” i z książką i z filmem miałam do czynienia dość dawno temu, ale pamiętam, że się od siebie różnią (w filmie uatrakcyjniono historię).
      I gratuluję podjęcia decyzji odnośnie porzucania nieciekawych książek :)

    5. 28/07/2009 o 4:15 pm

      Ja narazie czytam co mam w domu… a od września, znowu będę miała stosy od biblioteki. Ja czytam wszystko w całości, a czytam szybko, to strasznie dużo czasu nie tracę.

    6. 28/07/2009 o 9:11 pm

      Ładne stosiki:) Ja też porzucam nieciekawe książki, szkoda mi na nie czasu. Może czasem którąś w ten sposób krzywdzę, ale trudno…

    7. mandżuria
      28/07/2009 o 9:27 pm

      Chihiro, to było silniejsze ode mnie… Te książki wprost błagały mnie, by je kupić/wypożyczyć! Bardzo ciekawa jestem, czy moje odczucia co do Murakamiego będą zbliżone do Twoich :)

      Lilithin, bardzo jestem Mendozy ciekawa, po tylu pozytywnych recenzjach będę bardzo zawiedziona, jeśli nie przypadnie mi do gustu!

      Martan, recenzje będą na pewno, choć nie wiem, kiedy… biorąc pod uwagę, że na liście książek, o których chciałabym napisać mam pozycje przeczytane w maju, może być ciężko. Ale będą prędzej czy później, więc zapraszam :)

      Germini, ja już z filmu niewiele pamiętam. Mam nadzieję, że książka okaże się ciekawa.

      Ktrya, ja również staram się zawsze czytać całe książki, ale jeśli coś mi się nie podoba, to po co się męczyć? Wolę szybciej zabrać się za coś, co mnie zaczaruje :)

      Padma, fakt, czasem bywa tak, że książka się nie podoba, bo akurat nie było na nią nastroju. Tym gorzej dla niej ;)

    8. 29/07/2009 o 8:57 am

      Imponujące azjatyckie klimaty. Radości czytania :-)

    1. No trackbacks yet.

    Skomentuj

